22 november 2011

Ett motiv - trettio bilder 22

Mönster gjort i Photoshop
Dagens hund såg ut att bli en riktigt misslyckad upplevelse. Gårdagens intresse för akvarell höll i sig och jag slog mig ner vid köksbordet tillsammans med mina döttrar och tänkte svänga ihop en tjusig hund, men det blev bara pannkaka av alltihop. Nio (!) misslyckade akvarellhundar ligger nu i en låda för att bli collage så småningom. 

För att rädda dagen bestämde jag mig för att istället pröva något som jag länge velat göra. Mönster. Jag letade reda på en beskrivning på hur man gör upprepade mönster i Photoshop, valde ut en av mina tidigare hundar och satte igång. Det var riktigt svårt emellanåt att förstå vad de engelska begreppen hade för motsvarighet i min svenska version, men det löste sig till slut, och jag lyckades göra mitt mönster. 

Eftersom jag bara var ute efter att träna var jag inte så noga och lyckades kapa både öra och tassar på den stackars hunden, men det blev ganska bra ändå tycker jag. Och jag är så nöjd över att jag lärt mig något nytt!

Vill du se fler kreativa människor som gör konst varje dag? Klicka här.

6 kommentarer:

Carolyn Dube sa...

I love how it looks! It's exciting for me to see what fun art you'll create with your doggies each day!

Tracey FK sa...

cool save... I think you should use the nine fails to make a collage on the last day of the month so you can finish on a high... I am going to miss seeing this little fella every day xx

rebecca mcfarland sa...

i love the repeating dogs! i can't read what you wrote because i can't figure out how to translate it, but the images are outstanding!

Kathleen Conard sa...

Fantastic surface design!!!

Lia Edwards sa...

Brilliant - I love your dog theme. Just shows you can do so much with one motif. You should get this printed on a tea towel or cushion. Great work!

Elin sa...

I think I will miss doing the dogs too, when november is over... maybe I have to think of a new challenge...

I like your ideas of a collage on the last day made of the water colour paintings that went wrong, and printing on fabric. Have to think about that.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...