10 november 2011

Ett motiv - trettio bilder 10

Tre snabba "tusch"-hundar
Torsdagar är min målardag, men den här veckan har jag så mycket att ta igen på skolan eftersom jag varit sjuk i över en vecka, så jag måste ägna dagen åt att rätta uppsatser och skriva omdömen. Tråkigt, men nödvändigt.

Innan jag satte mig med skolarbetet var jag bara tvungen att leka lite med färg och pensel igen. Det är ju Art Every Day Month och jag har ju lovat att göra minst en hund varje dag, så det var bara att sätta igång.

Dagens hundar är tre mycket snabba målningar i bara svart och vitt. Jag blev så sugen på att måla med flytande tusch häromdagen, men min gamla flaska har torkat ihop, så jag fuskade lite och blandade svart akvarellfärg med mycket vatten, och det gick bra det också.

Proportionerna på hundarna är inte riktigt som de ska vara, men det var inte heller huvudsyftet. Det viktigaste för mig just nu, är att jag äntligen har släppt lite av inställningen att det alltid måste bli något. Att varje papper jag målar på ska bli en färdig målning. Idag målade jag flera hundar på helt nya papper, utan att det kändes som slöseri. Och det är precis så jag vill att det ska vara! (Dessutom kan jag ju alltid återanvända bilderna i en återvinningstavla!)

Övriga Art Every Day Month-deltagares alster hittar du här.


6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, sedärja! Där har du ju tuschteckningarna ;)

Gillar hundarna, men så gillar jag ju att det kan BLI något av bara några enkla svarta streck, som det ju någonstans är.

Elin sa...

Ja, precis. Det var ju du som inspirerade mig, men jag måste nog köpa mig lite tusch så att inte den svarta akvarellfärgen tar slut.

Ann Marie sa...

Love!

Wenche sa...

Härligt!

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

mittenhunden är min favvo:)

Elin sa...

Thank you Ann Marie och Wenche! Helena: Jag gillar också mittenhunden bäst, om jag måste gilla någon :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...