25 september 2011

Veckans färglycka


När jag började fokusera på måleriet för ett antal år sedan blev jag mer medveten om färger även utanför målarrummet. Sedan dess lägger jag märke till (och blir lycklig av) häftiga färgkombinationer på alla möjliga ställen. Senaste tillfället var igår när jag tog mina rosa joggingskor på en tur.

När jag stretchade mot en stor tall, upptäckte jag att den gröna mossan/laven längst ner vid rötterna var väldigt fin till mina rosa skor - och eftersom jag hade min iphone med mig passade jag på att dokumentera färglyckan.

Jag såg säkert inte riktigt klok ut när jag stod och försökte hålla telefonen still trots skenande puls, men som min mamma alltid sa när jag var liten: Det bjuder jag på!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...