18 september 2011

Länskonst 2011?


Jag har aldrig varit med på Länskonst. Flera år har jag tänkt att jag ska söka, men det har aldrig blivit av, oftast på grund av att jag inte haft tid. I år är utställningen på konsthallen i Sandviken, och eftersom jag under året som gått fått flera förfrågningar om jag inte varit med på just länskonsten, känns det som om det är läge att försöka i år. Det verkar som det är något man ska ha gjort. Egentligen har jag inte riktigt tid nu heller, men det har jag ju aldrig så det är lika bra att ta itu med det.

För att ansöka behöver jag tre nya målningar. De ska vara klara att visas upp och lämnas in den 19 oktober (man ansöker inte med fotografier utan lämnar in hela målningarna). Före det ska jag ha satt in 200 kronor på ett konto senast den 10 oktober, vilket egentligen betyder att tavlorna måste vara färdiga då - så jag vet om jag har något att visa. Det är bara tre torsdagar (min målardag) kvar innan dess. Jag har en idé om vad jag ska göra, men har inte börjat än...

Dags att sätta igång med andra ord.

4 kommentarer:

färg o form sa...

Spännande! Längtar efter att få se resultaten.....Ha det bra!

Elin sa...

Ja, fast jag vågar inte visa dem här innan jag har sökt. Enligt reglerna ska verken inte ha visats i länet tidigare. Jag vet inte om en blogg räknas, eller om det bara är utställningar som gäller.

Anonym sa...

Hej Elin, jag är nyfiken på att veta om du brukar söka till jurybedömda utställningar ex. vis. Liljevalchs vårsalong eller Edsviks Höstsalong där det ibland finns regionala konstnärer representerade!?!?

Elin sa...

Nej, jag har aldrig sökt till någon jurybedömd utställning utanför Sandvikens kommun. Jag har haft fullt upp ändå eftersom jag arbetar som lärare 75% och har tre barn! Kanske i framtiden?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...