12 september 2011

Jag är egoistisk ibland


Mina tre virvelvindar här hemma är minst lika förtjusta i att måla och rita som jag är. Det är såklart jätteroligt och något jag uppmuntrar, men det innebär också vissa problem. Mina penslar, tuschpennor och mitt ritpapper försvinner från målarrummet snabbare än kvickt om jag inte ser upp. Det är sååå svårt att säga nej när de vill låna en penna eller lite färgat papper för något projekt. Jag vet ju så väl hur kul det kan vara när man går upp helt i skapandet. Men jag börjar lära mig att säga ifrån. Det är ju inte så att jag inte har köpt pennor och papper åt dem, men på något konstigt sätt råkar de alltid gå sönder, eller ligga utan kork och torka.

I helgen köpte jag nya fina tuschpennor till mig själv och trots att Mira suktat efter att låna dem har jag varit stenhård. Jag vill ha dem i mitt målarrum, med korkarna på och tillgängliga för mig när jag vill rita. Av erfarenhet vet jag att det inte blir så om jag börjar låna ut dem. Det känns egoistiskt, men nödvändigt om jag ska ta mitt skapande på allvar. Jag behöver bra material. Dessutom fyller de år snart. De kan önska sig egna!

3 kommentarer:

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Bra tänkt! Barnen behöver faktiskt inte ha allt som vi har heller...Men det är ju jättekul att de tycker det är så kul med skapande alla tre. Jag köpte Leonards första färgkritor förra veckan och hoppas föda något intresse:)

Elin sa...

Jag förstår dig så väl!! Här har jag MIN dator. MIN telefon. MINA penslar. MINA pennor. MINA papper. Osv. och jag håller stenhårt på dem för vi har inte mycket pengar och jag måste ha dem för att kunna vara kreativ och må bra. Men min lilla pojk blir ju så hjärtans glad när han får låna några av mina saker att jag alltid har lite dåligt samvete. Men jag försöker istället vara generös med deras pysselgrejer :) Så håll hårt i dina pennor! :)

Elin sa...

Skönt att jag inte är ensam om att vara egoistisk :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...