1 september 2011

Är den färdig?


Jag målar vidare på min påbörjade målning, putsar, petar, lägger på ett tjockt lager färg som jag torkar bort innan det har torkat... några collagebitar för struktur och sedan kanske... är den färdig?

Målningen hamnar i vardagsrummet, där jag kan se den när jag sitter vid datorn. Fortfarande är det vissa delar som jag inte är riktigt säker på. Blommorna hon håller i handen... ska de verkligen se ut så? Kanske.

Nu får den i alla fall vila ett tag medan jag sneglar på den och försöker känna efter om den känns rätt. Det kan ta ett tag.

2 kommentarer:

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Ser bra ut av det man kan se, härliga färger. Gillar bilden med färgkletet, man blir glad!
Bra med tålamod att känna efter om den är "klar" eller ej...Jag kan ha svårt för det, vill gärna göra färdigt när jag är igång, men å andra sidan jobbar man ju lite annorlunda med akvarell:)

Må så gott

Elin sa...

Precis Helena - det är därför jag har så svårt för akvarell :) Jag vill tänka efter, måla över och göra om. Tur att det finns olika färger för olika temperament! (Fast jag tänker att man kan lära om också - jag planerar att bli bättre på akvarell senare)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...