10 augusti 2011

Jag älskar min dator

BWS tips button BWS tips button

Jag får samma känsla när jag sätter mig vid datorn och klickar mig ut i världen som när jag går in i ett bibliotek. En överväldigande lyckokänsla. Det finns så mycket information, så många möjligheter, så mycket fantastiskt att läsa. Mycket skräp också förstås, men det kan man snabbt styra förbi. 

Häromdagen lekte jag lite med designen på den här bloggen. Jag ville ha ett foto i marginalen som hade lika rundade kanter som inläggen och rubriken (det har de åtminstone i Google Chrome), men hade ingen aning om hur jag skulle göra. Men den som söker skall finna. Jag hittade en perfekt och lättförståelig guide, med steg-för-steg-bilder, som förklarade på ett mycket pedagogiskt sätt. Och jag lyckades!

För mig som älskar att läsa om ALLT är de otaliga e-kurserna som erbjuds på nätet en annan källa till lycka. Det finns så mycket kul att göra. Just nu deltar jag i en kurs hos Kelly Rae Roberts som har ett ganska passande tema med tanke på gårdagens inläggFlying Lessons: Tips +Tricks To Help Your Creative Business Soar. 

2 kommentarer:

Shells sa...

Hi Elin, it's Michelle from Kelly Rae's Flying Lessons. I left you a reply letting you know that google translates your blog into english and I can read it.

Have a great day. Michelle :D

Elin sa...

Thank you for your comment Michelle. I have answered you on the class blog.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...