7 augusti 2011

Att teckna vardagsföremål



Precis när jag bestämt mig för att inte delta i Sketchbook Challenge längre kommer de med ett månadstema som passar mig precis. Everyday Objects. Jag kan träna på att skissa utan att behöva tänka på att tolka temat. I morse tog jag min kaffekopp och gjorde en förskräckligt ful skiss som jag försökte piffa till genom att använda mina gamla akvarellpennor. Det blev inte mycket bättre, men vad spelar det för roll egentligen? Det var kul och säkert nyttigt!



5 kommentarer:

Gerda-Thyra sa...

Det sägs ju att "övning ger färdighet"... så det spelar ju ingen roll hur resultatet blir, huvudsaken att man försöker!
Fast det lilla jag kan se av din färgglada muggskiss ser jättefin ut! Men så är jag ju ALLTID jätteförtjust i dina målningar... du är nog min allra största idol på målar-och-tecknar-fronten... fniss...!

Elin sa...

Det är inte dåligt att få vara idol :D

Sara sa...

Men jag tycker det lilla jag ser ser väldigt tilltalande ut...

Jane l COCONUT sa...

Åh vad roligt att jag kunde lära dig runda hörn! :) Fick inte så stor respons på det, men nu så! :D

Dock används inte den bloggen längre :) Bloggar på adressen som skickas med nu. Tack för komplimangen!

/Jane

Elin sa...

Ja, jag blev så lycklig när jag fixade det! Kul att du tittade hit - och grattis till graviditeten!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...