29 juli 2011

Sketchbook Challenge


Det var flera månader sedan jag deltog i utmaningen Sketchbook Challenge. Jag tittar in på deras blogg ibland för att se vilket tema som är aktuellt, men jag fastnar i grubblerier över hur jag ska tolka temat och kommer aldrig till själva skissandet. Idag bestämde jag mig för att strunta i utmaningen och gå tillbaka till mina morgonmänniskor. Jag valde ut en bild i morgontidningen och gjorde en snabb skiss av den. Det blev en man med ambitioner och drömmar, åtminstone att döma av bildtexten som jag var tvungen att skriva av vid sidan av skissen. 

Lustigt nog visade det sig att min skiss passar perfekt in i månadens tema som är "Elements". En betydelse av element är "ursprungliga beståndsdelar" och mina morgonmänniskor är en av de saker jag började med när jag startade den här bloggen. Och vad kan jag lära mig av den här historien? Som vanligt: Grubbla mindre GÖR mer!

3 kommentarer:

Marianne Sandqvist sa...

Kul att få se dina "morgonmänniskor" igen!

Den här bilden är urbra!

Somriga hälsningar från mig!

sa...

Snyggt!

Du är så bra!

Elin sa...

Tack Helena och Marianne!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...