28 juli 2011

Behöver lite rutiner igen...


Långa semesterveckor med familj, resor, sol och bad har tagit fokus bort från måleriet och bloggandet. Det har varit skönt, men nu börjar jag bli rastlös. Jag vill tillbaka till rutiner, till regelbundet reflekterande och egen tid för mig själv med en pensel i handen. Igår röjde jag därför ur målarrummet (för vilken gång i ordningen?) och idag sitter jag här och skriver listor över allt jag behöver göra. Många av punkterna är saker som inte alls har med måleri att göra, men det är ordningen jag vill åt. Beta av uppgifter och SE att jag har gjort något. Och där emellan kunna klämma in någon kreativ övning utan att få dåligt samvete. Ett steg i rätt riktning i alla fall.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...