6 maj 2011

Detaljer

"Återvinningskonst 38", 2011, 15x15 cm
Den senaste tiden har jag funderat mycket kring det här med utställningar. Varje gång jag planerar en egen utställning eller besöker någon annans, lär jag mig något nytt om hur man bör eller inte bör göra. Och då pratar jag inte om själva konsten, som naturligtvis är allra viktigast, utan om detaljerna. Jag har sett fantastiska målningar vars slarviga inramning och hängning har försämrat helhetsintrycket och tvärtom. Kanske är jag lite petig, men jag vet av erfarenhet att man sällan är ensam om sina funderingar. Om jag tänker så här, så gör någon annan det också.

Sedan är förstås smaken olika. Det jag tycker är rätt, blir helt fel för någon annan. Såklart. Tråkigt vore det annars, men eftersom det här är min blogg tänkte jag försöka presentera mina samlade lärdomar och högst personliga åsikter i några kommande inlägg, med start i morgon. Nu däremot är det dags för det obligatoriska fredagsmyset. Ha en trevlig helg!

2 kommentarer:

Wenche sa...

Härliga bilder!

Elin sa...

Tack Wenche!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...