5 april 2011

Målade får är mindre tidskrävande

"Fåren", 2011, akryl på duk, 100x100 cm
Jag skulle gärna vilja ha får. Det har jag velat ända sedan jag var liten, och eftersom vi bor på en gård så är det ju fullt möjligt MEN jag har inte tid för dem just nu. Mitt liv är fullt som det är för tillfället, men kanske någon gång i framtiden. Tills dess roar jag mig med att måla av dem ibland. Målningen här ovanför är riktigt stor och har lite klarare färger än fotot visar. Den får följa med på årets Gästrik Konst, men passar också väldigt bra på vår sovrumsvägg, så jag tar gärna hem den igen om den inte blir såld.

7 kommentarer:

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Åh Vilka söta:) ja det verkar mer bekvämt att ha dem på duk än i lagårn..;)
Kul med så stort format på tavlan!

Må så gott

Marianne Sandqvist sa...

Vilken fin målning! Och jag håller med föregående inlägg, roligt med så stort format! :)

sa...

Men så fin målning. Gillar både bakgrunden och fåren. Snyggt jobbat!

Laura sa...

beautiful, beautiful!

Elin sa...

Tack allihopa! Thank you!

Anonym sa...

Helt underbar!! Den kommer garanterat inte tillbaka hem till din sovrumsvägg...
/Helena Hedman

Elin sa...

Kul att du gillar den Helena! Jag tror att risken ändå finns att den följer med hem, det är inte många som köper så stora tavlor.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...