29 april 2011

En speciell återvinningstavla

"Återvinningskonst 36", 2011, 15x15 cm
Den här återvinningstavlan är målad med en speciell person i tankarna och är tänkt som en födelsedagspresent. Bakgrunden är grön eftersom det är hennes favoritfärg. De sju barnen är lika många som hennes barnbarn, tre pojkar och fyra flickor, även om en av flickorna säkert hellre skulle ha haft byxor än klänning på bilden. Fågeln symboliserar ett litet barnbarn som inte längre finns kvar på jorden. De vita prickarna är vitsippor, som blommar nu, och som hon gärna plockar tillsammans med sina barnbarn.

Egentligen har hon redan allt för många tavlor, men hon har sagt att hon vill ha en återvinningstavla som liknar den här som jag har gjort tidigare, fast med sju barn på. Så då gör jag en sådan. Såklart. Eller hur Birgitta?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Blir rörd till tårar när jag ser och läser om tavlan. Lyckos Birgitta!!! Näst efter barn och barnbarn måste detta vara det bästa hon någonsin fått.
(Först tänkte jag hoppfullt - grönt, det är ju min favoritfärg :-)
Hälsa och gratta!
/Helena H

Marianne Sandqvist sa...

Vilken fin liten tavla! Och med din text till så får den än mer tyngd och innebörd. Jättefin!

Elin sa...

Tack Helena och Marianne! Det blev en lyckad present.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...