10 mars 2011

Rensning i röran

Sonias fina händer
Många gånger har jag sagt att det inte går att vänta på inspirationen. Det är bara att sätta igång med något kreativt så kommer den. Det stämmer för det mesta, men ibland när huvudet är fullt av andra tankar; smutstvätthögar som svämmar över, skolarbete som inte blivit gjort, fönster med flottiga små handavtryck, tragiska nyheter i morgontidningen, matlistor som borde planeras, grannkatter som markerat revir på vår ytterdörr, oskrivna protokoll och inbjudningar och joggingturer som inte hunnits med, då kan inte jag fokusera på att göra något kreativt alls. Det bästa jag kan göra då är rensa. Rensa i alla röran och alla saker som hänger över mig.

I morse kändes det omöjligt att sätta igång med måleriet. Jag försökte, men det gick bara åt skogen. Till slut gav jag upp och städade skafferiet, sorterade tvätt och bakade bröd. Det hjälpte. Den värsta stressen släppte och jag blev sugen på att måla. Jag gjorde inga mästerverk, men jag hade roligt, och det känns bra. Jag är mycket lugnare än jag var i morse.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...