1 mars 2011

Ibland är det så lätt

Gårdagens måleri på staffliet
Den senaste tiden har jag haft svårt för att fokusera på måleriet. Även när jag har haft tid att vara i målarrummet så har den där riktiga lusten inte infunnit sig. Visst har den glimtat till ibland, men inte in den utsträckning som den borde, med tanke på hur mycket jag verkligen VILL måla. Mestadels tror jag att det beror på stress. Stress över mitt lärarjobb, som jag trivs med men som kräver så mycket tid och tankekraft. Jag försöker lära mig hantera min arbetssituation, att lägga lagom mycket tid på varje uppgift, men det är svårt. Ibland fungerar det och ibland inte. Den här veckan har jag sportlov och då är det naturligtvis lite lättare. Gårdagen var helt perfekt. Så fokuserad på måleriet har jag inte varit på länge. Och det var så roligt! Äntligen!

2 kommentarer:

Kerstinsdottern sa...

Ja, det är inte lätt... så mycket annat som man hela tiden måste dela sin kreativitet med...
Spännande att få se mer av tavlan!

Elin sa...

Tavlan visar jag efter utställningen i påsk. Jag måste nog spara några tills dess...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...