5 mars 2011

Äntligen fick jag ändan ur vagnen

"Och mitt i allt...", 2010, akryl/collage, 50x50 cm (bilden något beskuren)
På förra årets påskutställning hade jag varken visitkort eller vykort, något som flera besökare frågade efter, och jag bestämde då att jag skulle fixa det till nästa gång. Visitkort ordnade jag ganska snabbt men jag har gått och dragit på vykortsbeställningen eftersom jag inte kunnat välja vilket målning jag skulle ta. Dessutom var (och är!) jag lite orolig för kvaliteten. Jag har sett en del vykort som inte är fina och jag vill inte slänga bort mina pengar. I förrgår bestämde jag mig för att våga lite. Bilden här ovanför fick bli ett försök. Ett ganska dyrt försök om jag inte blir nöjd, men man vet ju inte om man inte provar. Till skillnad från de flesta andra, verkar det som, tycker jag inte om glansig yta så jag valde ett matt returpapper (vilket var något dyrare). Storleken är ca 14x21 cm och leverans sker om en vecka. Jag återkommer med resultatet.

3 kommentarer:

sa...

Åh vad roligt!

Och den har fått ett namn nu också!

Elin sa...

Ja, just det... Har glömt att skriva det. Den kommer från en låt Melissa Horn som jag har nött medan jag målat. Egentligen ska det vara "Och mitt i allt så ska man vara sann" men jag tyckte det räckte med början.

Elin sa...

en låt AV Melissa Horn ska det så klart vara...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...