18 februari 2011

Bringa lite ordning i röran

Världens bästa Mira
Just nu är det rörigt. Både i mitt huvud och här hemma. Det är mycket i skolan som kräver min uppmärksamhet. Inte på ett jobbigt sätt (än!) men mina tankar är ständigt där. För att ställa om tankarna till måleri behövs det lite rensning. Åtminstone fungerar jag på det sättet. Tydligen har min äldsta dotter förstått det för i förrgår när jag var uppe och lade småflickorna hade hon på eget initiativ städat mitt målarrum. Jag hade gruvat mig för att ta itu med det innan torsdagens målartid, men inte sagt något till henne om det. Och hon förstod ändå. Det var den bästa present jag har fått på länge. Och jag fyllde inte ens år!

2 kommentarer:

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Barn är otroliga, de känner direkt om vi är stressade, missnöjda, ledsna eller vad som och vill göra allt för att få oss glada igen:)

Ha en fin helg!

Helena

Elin sa...

Helena: Detsamma!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...