27 januari 2011

Jag borde lära mig

Penslar på tork på diskbänken
Förra veckans målardag påbörjade jag två målningar som jag var lite halvnöjd med. Jag gillade temat men fick inte riktigt till uttrycket som jag ville. Jag ägnade nästan hela dagen åt att peta och pilla med smådetaljer på den ena målningen, och när jag slutade kände jag mig ganska nöjd. Sedan har jag gått in och tittat på den med jämna mellanrum och varit lite tveksam, och i morse efter några försök att fixa till den var jag redo att kassera den och gå vidare, men då hände något som har hänt många gånger förut. Rädslan att förstöra det jag påbörjat släppte och jag vågade testa något nytt. Och det blev bra. Så nu sitter jag här vid datorn för en liten lunchpaus och är lite rädd att förstöra den igen. Att man aldrig lär sig.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...