30 januari 2011

Hur går det med nyårsmålen?

"Sticka ut I", 2010, blandteknik, 22x22 cm
Så här i slutet av januari funderar jag lite över mina mål för 2011. Har jag lyckats hålla mig på rätt spår åtminstone under årets första månad? Det tycker jag faktiskt att jag har. Jag har t ex hoppat av en krävande kurs på jobbet och målat hela torsdagarna (även om jag inser att jag inte klarar att måla non stop, det behövs en paus ibland). Dessutom har jag tränat regelbundet, mest på crosstrainern, men den här veckan har jag kommit igång med lite jogging också, och det känns så bra. Jag är pigg och känner mig inte alls stressad, trots att det är hur mycket som helst att göra kommande vecka.

Ett av mina mål har jag inte riktigt följt och det beror på att jag inte känt behov av det. Det handlar om onsdagskvällens ställtid inför torsdagens måleri. Tanken var att jag skulle spendera minst två timmar i målarrummet. Det har jag inte behövt, måleriet har gått bra ändå. Istället har jag tränat, letat inspiration och tagit det lugnt. Det verkar fungera det också.

2 kommentarer:

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Låter som du lever på bra och trivs. Hur har det gått med sketchbook challenge-grejen förresten?

Elin sa...

Helena: Se inlägg här ovanför!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...