31 december 2010

Mitt 2010


I går kväll roade jag mig med att läsa igenom alla inlägg jag skrivit under 2010. Det som slog mig var vilken berg-och-dal-bana det var hela tiden. Ena dagen var jag positiv, satte nya mål och tyckte att måleriet fungerade utmärkt, och nästa dag var jag stressad, orkade inte, ville inte eller grubblade över hur i hela världen jag skulle få allt att fungera. Jag tvivlar inte en sekund på att 2011 kommer att bli precis likadant. En ständig kamp för att få tiden att räcka till. Det är bara att acceptera att det är så mitt liv ser ut - och jag vill inte ha det på något annat sätt heller.

2010 bjöd på den största utställningen jag varit med på hittills, Gästrik Konst på Göransson Arena i påskas och efter det känns det som om luften gick ur mig lite. Visserligen hann jag med två utställningar till, men jag längtade efter att få lite lugn och ro för att utveckla mitt måleri. När jag sedan fick lite tid över ägnade jag mig åt annat än konst, som till exempel att renovera hallen och Miras rum. Kanske behövde jag helt enkelt en längre paus för att hitta lusten igen. För den tycker jag att jag har hittat nu. 2011 ska bli mitt bästa konstår någonsin.

2 kommentarer:

Marianne Sandqvist sa...

Konstnärliga Lyckönskningar inför ett härligt skapande 2011 till dig!

Elin sa...

Tack Marianne! Detsamma!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...