14 november 2010

Nya grepp

Inramat vykort från Kal Barteski
Tid är ett återkommande bekymmer för mig. Jag upplever ofta att tiden inte räcker till för det jag önskar göra. Att jag inte ens hinner tänka för att det är så mycket hela tiden. Att jag skulle behöva lite lugn för att komma till rätta med saker och ting. Det stämmer inte. Jag har fått mer tid ibland och det löser inte mina problem. Känslan av tidsbrist är densamma. Allting sitter i mitt huvud. Eller kanske inte riktigt allt, men mycket. (Det är svårt att hinna med familj, jobb, gammalt hus och tidskrävande fritidsintressen.)

För att försöka förändra mina tankar, minska min stresskänsla och få mer tid för måleriet har jag tänkt genomföra några förändringar här hemma. Jag ska stänga av teven på kvällarna och jogga oftare. Det är precis tvärtemot hur jag vanligtvis reagerar på stress. Ju mer jag har inskrivet i kalendern, desto längre tid spenderar jag i tv-soffan och desto mindre tid ägnar jag åt träning. Den strategin minskar inte stressen. Det är dags för nya grepp. Jag tror det kommer att ge resultat.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...