23 oktober 2010

Sovande måleri

Sovande Greta
Det är konstigt hur lätt det är att avstå från det man allra helst vill göra. Den här veckan skulle jag ha två målardagar, men istället blev det ingen alls. Jag har varit ungefär lika aktiv när det gäller konsten, som Greta är på bilden här ovanför. Jag ägnade istället dagarna åt skoljobb som att rätta uppsatser och skriva omdömen.

För det mesta brukar jag försöka blunda för alla måsten på mina målardagar. Diskbergen får vänta och brödsmulor och tvätt ligger bra där de ligger. Det är svårare att bortse från högarna med skolarbete, men jag brukar vara ganska bra på det också. Den här veckan blev det inte så. Varför? Antagligen för att jag inte har någon utställning planerad som jag måste måla till, men också för att det är ovanligt mycket i skolan just nu och det kändes nödvändigt att försöka beta av några stressmoment.

Lite måleri har jag dock ägnat mig åt. Jag är äntligen färdig med den förbaskade Ikeabyrån som har stått i målarrummet och tagit plats. Det är också ett stressmoment mindre. Idag har jag även målat trappan och golvet i övre hallen så att byrån snart kan flyttas till sitt rätta ställe. I fortsättningen ska jag vara mer rädd om min målartid. Det SKA jag!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...