13 september 2010

Definition på kreativitet

Uppgift 1

E-kursen Nurture your creativity and be bulletproof, som jag anmält mig till började i fredags, men jag hade knappt tid att öppna datorn på hela helgen. Varje vecka, fem veckor framöver, kommer jag att få uppgifter att genomföra i den takt jag vill. Jag väljer själv hur mycket tid jag vill lägga på varje uppgift och om jag vill dela med mig av bilderna på en gemensam flickrsida.

Första uppgiften var att fundera över ordet kreativitet och vad det betyder för mig. Vi skulle formulera en egen definition av ordet och jag fastnade, efter en hel del grubblande på definitionen här ovanför. Problemet för mig är att jag ofta fastnar på planeringsstadiet. Jag älskar att fundera ut nya lösningar problem, verkliga eller påhittade, vilket gör att det blir alltför lite tid över till genomförandet. Det är en av anledningarna till att det gick tolv år innan jag kom igång med måleriet igen efter konstskolan. Den senaste två åren har jag blivit mycket bättre på att genomföra mina idéer, men jag kan alltid behöva en påminnelse, därför ska jag skriva ut bilden här ovanför och sätta på en väl synlig plats här hemma. Och så här på bloggen förstås.


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...