26 augusti 2010

Planer för dagen

Dagboksskrivande på morgonen




Idag är det målardag igen. Barnen är fortfarande lite småkrassliga och hänger inte med i dagistempot men min mamma har lovat att passa dem idag så att jag kan få lite målartid. Vi får se hur länge det håller... hon ringde alldeles nyss och berättade att Greta är ledsen och vill komma hem, men hon skulle försöka locka med lite bullbak så att de skulle vilja stanna. Vanligtvis älskar de att vara hos mormor och morfar, men ibland är det bara mamma som gäller för Greta.

Listan över vad jag ska göra idag är i alla fall lång. Jag började dagen med lite reflektion i min dagbok, ett säkert sätt för mig att bli av med grubblerier och komma igång med arbetet snabbare. Vissa av sakerna kan jag nog hinna med även om småtjejerna bestämmer sig för att vara med mig, eftersom det handlar om datorarbete. Jag har några saker jag vill kolla upp på nätet och så ska jag skicka iväg en bild på en beställd återvinningstavla. Helst vill jag förstås också måla lite. Det är bäst jag sätter igång direkt!


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...