18 juli 2010

Utställning 2

Mira fotograferade andungar

Förutom döttrarnas utställning i fredags, som jag skrev om i gårdagens inlägg, tog jag med hela familjen till Forsbacka bruk för att titta på den första omgången utställare som håller till där i sommar. Det skulle vara vernissage på andra omgången på lördagen så jag var i sista sekunden. Väldigt mycket så visade det sig eftersom de nya konstverken redan var hängda och de gamla (åtmintone några) bortplockade. Det gjorde inte så mycket eftersom jag då fick se Cina Autios tavlor och hon är en av mina favoriter. Tjejerna var mest intresserade av glassen de fick och de små andungarna som simmade omkring i vattnet.

Det är en otroligt vacker miljö runt bruket och det känns lite surt att veta att jag kunnat vara en av utställarna. Jag tackade nej eftersom jag visste att jag inte skulle hinna måla tillräckligt mycket utan att det skulle gå ut över familjen, och det var absolut rätt beslut, men det känns lite när jag ser utställningen i verkligheten. Förhoppningsvis kommer det fler tillfällen. En ny familj är svårare att få tag på om den jag har tröttnar på mig ;)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...