12 juni 2010

Nya projekt


Måleriprojekt

Gårdagens måleri gav mersmak. Idag har jag egentligen inte haft tid att spendera i målarrummet, men jag lyckades smita in dit i några sekunder medan färgen torkade på rören i vardagsrummet (som jag borde ha målat för länge sedan). Dagens måleri har egentligen mer med teckning att göra. Jag håller på att fundera ut ett nytt projekt åt mig själv (som om jag inte hade tillräckligt redan). Jag vill bli bättre på att teckna, att ta mig tiden att teckna, att få in vanan. Oftast är det tålamodet som brister. Jag vill att det ska "bli något" på en gång så därför brukar jag gå direkt på duken och skissa med kol eller med penseln. Det fungerar det med, men ibland är det väldigt praktiskt att kunna teckna. Mindre tids- och utrymmeskrävande åtminstone. Men ingen teckning idag - istället god middag med trevliga människor.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...