17 juni 2010

Långsamhet

Marmorerade boksidor

På vår personalavslutningsresa i måndags gjorde vi ett stopp på Rosenlöfs tryckeri i Kungsgården. Jag har varit där förut och tittat på konstutställningar, men aldrig fått en guidad tur i själva museumet. Det som fascinerade mig allra mest var omsorgen om detaljer i allt. Att kassaböckerna fick en marmorerad kant, att det var målade blommor på en maskin och att handstilen i kassaböckerna var vacker. Arbetet fick ta tid, inte som idag när allt ska gå så fort hela tiden, trots att vi har hjälpmedel som förenklar arbetet. Besöket blev en välbehövlig påminnelse för mig att inte ha för bråttom. Att inte stressa. I sommar ska jag ta det lugnt. Jag ska åtminstone försöka.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...