20 juni 2010

Explosion i målarrummet

"Återvinningskonst 20", 2010, blandteknik, 15x15 cm

När jag vaknade i morse hade jag inga planer på att måla. Jag skulle ägna dagen åt att förbereda för en middagsbjudning i kväll, handla, städa, göra efterrätt och snittar. Dessutom skulle jag göra två hemmagjorda presentkort på en restaurangmiddag, som mina föräldrar och vi skulle ge till en gemensam bekant som fyller 50 år idag. Det skulle gå lite fort tänkte jag, men när jag väl kom igång hade jag så roligt att jag nästan glömde bort tiden. När jag väl kom ut ur målarrummet såg det ut som ett bombnedslag där inne, men jag var nöjd och presentkorten fick två återvinningstavlor som dekoration. En av dem syns här ovanför.

Tillägg lite senare: Upptäckte att klockan visst slagit tolv och det inte längre är lördag... Så kan det gå när man tittar på prinsessbröllop.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...