21 april 2010

Ny kamera

Väntande penslar

I morgon är det min målardag men jag ska inte måla. I alla fall inte ensam. Det är planeringsdag på småtjejernas förskola så jag ska spendera dagen med dem. Det kan behövas eftersom jag har jobbat alldeles för mycket på sistone. Vi ska försöka hitta på något roligt och samtidigt ska jag testa min nya kamera.

Förra veckan tog jag med mig min gamla trasiga kamera till fotoaffären för att se om det var någon idé att laga den. Det är en bra kamera, jag har tagit många fina bilder med den, men den har redan lagats en gång och frågan är om det lönar sig. Rådet jag fick var att köpa en ny. En lagning skulle kosta alltför mycket och dessutom har tekniken utvecklats så mycket under de fem år jag haft den att jag skulle få en mycket bättre kamera utan att betala så mycket.

Försäljningssnacket fungerade. Jag köpte en ny kamera som är ungefär likadan som den jag hade tidigare, men av ett annat märke, och med bättre teknik enligt försäljaren. Den skulle vara mycket ljuskänsligare än min gamla vilket är bra när jag vill fotografera tavlor utan blixt. Tyvärr verkar det som om det som lät så bra i affären inte är så bra ändå. Jag har testat att fotografera lite och bilderna imponerar inte, men det kan ju också bero på fotografen. Jag ska ge den en chans till i morgon. Hoppas det går bättre.

2 kommentarer:

Titti sa...

Hoppas det löser sig med kameran och att ni får en bra dag i morgon.

Elin sa...

Titti: En bra dag har vi men kameran blir jag inte klok på...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...