27 mars 2010

Inköp och återvinning


Återvinningskonst 12, 2010, 15x15 cm, blandteknik

Nu borde jag vara färdig med alla förberedelser inför torsdagens hängning av utställningen, men jag har en del saker kvar att fixa. Igår tog jag en tur till Ikea för att köpa ramar och krokar för upphängning. Tavlorna ska hänga på skärmar som man inte får spika i så jag måste hitta någon form av krokar som kan hänga över kanten på skärmen. Jag fick ett tips om kökskrokar från Ikea, men de var så klart slut. Det är antagligen fler som fått samma tips. Istället köpte jag några liknande krokar i plast. Jag håller tummarna för att de håller. Det märks väl.

Helgen är annars vikt för inramning och några sista minuten-tavlor. Jag roar mig med att måla nya återvinningstavlor som jag tänkte ha med - om de blir bra. Roligt är det i alla fall och det behöver jag. Det har varit lite för mycket stress på sistone.
SÅLD!

5 kommentarer:

Titti sa...

Vilken söt sak & Utställningen kommer säkert att gå jättebra!

Ingela sa...

Jag gillar verkligen alla dina återvinningstavlor. De är så snygga och annorlunda. Hoppas det går bra på GästrikeKonst!!

Wenche sa...

Det är så bra att du skriver om alla förberedelser och kostnader in för en utställning.Det är så många som inte förstår hur mycket jobb det är.
Lycka till
kram

Hans Westlund sa...

gillar tavlan.. den blir jag glad av.. som en kombinerad tårta/paket

Elin sa...

Tack, tack allihop. Vad kul med så många kommentarer på en gång.
Wenche: Det är en hel del att tänka på inför utställningar, jag håller med dig.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...