4 mars 2010

En lyckad dag

Jag i målarrummet med påbörjad tavla i bakgrunden

Gårdagens stolmålande gav effekt. Jag vaknade i morse och kände mig mycket lugnare, inte alls lika stressad som tidigare. Jag riktigt kände på mig att det skulle bli en lyckad målardag. Och det blev det. Peter tog med sig tjejerna till farmor (tack och lov för snälla far- och morföräldrar!) så jag fick förmiddagen för mig själv. Igen. Den här veckan har jag haft oförskämt mycket målartid, och ändå gnäller jag...

Motivet idag har jag plockat från en dröm som jag hade för flera månader sedan. Jag skissade ner bilden i mitt ritblock och glömde bort den, tills jag hittade den för några dagar sedan. Och idag blev den en målning. I drömmen såg jag en säng också men den valde jag bort idag. Däremot har jag kvar de mönstrade tapeterna som fortsätter upp och övergår i en stjärnhimmel. Det var jag inte säker på om jag skulle kunna få till, men det blev riktigt bra. Lite som en saga -  och det gillar jag. Nu känner jag mig nöjd.

2 kommentarer:

Titti sa...

Det är viktigt att vi kommer ihåg de där bra stunderna i lägen när vi känner motgång. Jag menar, det kommer faktiskt medgång igen hur tufft det än kan kännas mellan varven. Roligt att höra att du har en bra dag!

Elin sa...

Titti: Det kändes extra skönt att kunna avsluta målarveckan på ett bra sätt. Idag ska jag tillbaka till skolvärlden - ska rätta prov.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...