6 februari 2010

Make your own kind of music...

Pågående arbete

Ingen kan väl undgå att älska tv-programmet "I en annan del av Köping"? Jag blir lycklig när jag hör signaturmelodin och ser den färgranna skylten de gör i inledningen. Då känns det så självklart. Naturligtvis är det så. Alla ska få vara precis som de vill utan att behöva bry sig om vad andra tycker... och så är det så svårt att leva upp till det i verkligheten. Både att strunta i andras åsikter, och att inte ha så mycket åsikter om andra. Jag tränar på det. Varje dag.

Ett annat program jag blev lite lycklig av igår kväll var "Skavlan". Jag tittade bara med ett halvt öga men lyckades ändå lägga märke till en väldigt färggrann norsk dam med paljettbasker. Vilken härlig färgchock! Jag orkade inte riktigt hänga med i vad hon pratade om, det var mycket och gick väldigt fort, men glad blev jag. Varför ser inte fler ut så? Varför ser inte jag ut så? En blick in i min garderob är sorgligt svart och grå, trots att jag egentligen vill ha mer färg. Kanske inte riktigt som den norska damen, men någon färgklick till skulle liva upp. Och lite prickigt... och randigt... och... paljetter kanske inte är så dumt ändå? ;)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...