3 januari 2010

Jonglören

"Jonglören", 2009, akryl och collage på duk, 50x50 cm

Morgondagen ska jag spendera i målarrummet och inför det har jag suttit och surfat hela eftermiddagen och letat inspiration och bilder jag kan använda. I huvudet ser jag precis vad jag ska måla men jag behöver ett foto att utgå ifrån. Tyvärr har jag inte hittat något som passar perfekt, trots den enorma mängd bilder som finns, men det löser sig ändå. Jag brukar kunna lösa det genom att pussla ihop lite olika bilder, titta mig i spegeln och använda min fantasi. Precis som jag gjorde när jag målade bilden här ovanför. Den gjorde jag för länge sedan men jag har upptäckt att jag bara har visat delar av den tidigare här på bloggen.

Även om jag inte direkt hittade vad jag sökte idag så hittade jag mycket annat. Bland annat återupptäckte jag fotografen Loretta Lux, vars bilder jag tycker är underbara och lite skrämmande. Bloggen Kurbits är en annan upptäckt som jag har sparat i mina favoriter. Jag har inspirerats av folklore och återvinningskonst på sistone och förstår inte hur jag har kunnat missa den. Bättre sent än aldrig...
SÅLD!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...