16 december 2009

Sällskap idag

Greta vill gärna sitta vid datorn
Idag är jag ledig från lärarjobbet. Jag hade en del kompdagar att ta ut och det passar bra att ta dem såhär i slutet av terminen när betygen redan är satta. I morgon är barnen och Peter hemma från skolor och dagis så då blir det julförberedelser istället för måleri. Min plan var därför att jag skulle måla hela dagen idag istället. Tyvärr så har Greta blivit lite sjuk så jag får ändra mina planer lite. Greta har bestämt att vi ska sätta ihop pepparkakshuset som jag köpte förra veckan och det ska vi göra, men sedan tror jag att jag ska försöka måla lite i alla fall. Greta brukar inte vara svårövertalad att följa med in i målarrummet - bara hon får mycket papper, färg och penslar...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...