18 december 2009

Penslar

Väl använda penslar
Jag är inte rädd om mina penslar. Idag när jag kom in i målarrummet för att sätta på ram på den senaste tavlan hittade jag några penslar ståendes med borsten ner i smutsigt målarvatten. Det händer ofta. En gång stod de så länge att vattnet dunstade och penslarna blev förstörda. Det har bara hänt en gång, men ändå... Min målarstil är inte heller särskilt skonsam mot mina redskap. Jag gnuggar och trycker så borsten står åt alla håll - det som är kvar av den vill säga. Många av mina äldre penslar har knappt någon borst kvar, några futtiga strån i mitten bara. Men jag kan inte slänga dem ändå. De kan komma till användning. Om inte annat så kan jag röra om i färgburkarna med dem. Ibland har jag funderat på att köpa några riktigt fina (och dyra) penslar men jag har alltid ångrat mig. Det är ingen idé. Jag tycker om att slippa vara rädd om saker. Just nu använder jag en hel del penslar från Rusta. Väldigt billiga och faktiskt helt ok. Då gör det ingenting om de slits, det är bara att köpa nya. Fast det brukar inte behövas heller... det fungerar ändå.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...