3 juli 2009

Pojke på stol igen...

"Så liten II", akryl på duk, 88 x 88 cm, 2009
Utställningen är över och det är dags för en liten paus i måleriet. Hus och trädgård behöver skötas om och jag måste tänka lite och fundera hur jag ska gå vidare. Det snurrar en massa idéer i huvudet men de får stanna där ett tag och mogna. Jag vill inte ha för bråttom. Tavlan här ovanför har jag med mig hem från Umeå, eller förresten inte hela vägen hem. Den har mellanlandat i sommarstugan i Örnsköldsvik tillsammans med övriga osålda tavlor. Svärmor har lovat att frakta hem dem i augusti eftersom vi inte hade plats för dem i bilen. Det är bara sex stycken men de tar stor plats. Av de övriga tavlorna blev två sålda, två bytte jag bort och fyra fick stanna kvar på galleriet för att eventuellt säljas till hösten. Det känner jag mig väldigt nöjd med. Visst hade det varit roligt att sälja lite mer men det var inget jag hade räknat med. Jag har vågat, haft roligt, lärt mig en hel del (t ex att inte sätta för låga priser!), fått en tavla av Marianne, fått se Umeå, träffat trevliga människor OCH sålt två tavlor. Det är inte illa.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...