30 juli 2009

En till

Återvinningskonst II, 2009, blandteknik, 15x15 cm

Jag kunde inte riktigt släppa klippandet och klistrandet igår kväll. Det kändes som om jag var barn på nytt. Och jag tycker faktiskt att de är riktigt fina. Monterade på vit kartong i en ram med lite djup skulle de göra sig bra på mina väggar. Peter däremot är inte imponerad. "De ser lite hemvävda ut" som han utryckte det. Ja, ja... idag ska jag återgå till det "riktiga" måleriet och försöka få någon rätsida på tavlan jag påbörjade igår. Den har han i alla fall godkänt.

SÅLD!

2 kommentarer:

Ninni sa...

För lite champagne till Peter...:D
Jag gillar den här.
Tänkte på det du skrev om besatthet...jag känner igen mig.
Jag har också alltid sysslat med allt annat än det jag egentligen vill. Fast jag som trodde att jag ville måla har upptäckt att foto ger mig samma glädjerus när jag blir nöjd med någon bild.
Har du tänkt på att anmäla dig till Länskonst?
Må så gott!

Elin sa...

Ninni: Du har nog rätt :-) För lite champagne till mig också för den delen!

Visst är det skönt att veta vad man vill :-) Jag har grubblat mig blå över vad jag egentligen vill och nu känns det ganska lugnt. Jag har i alla fall börjat och sedan får vi se var det leder.

Jag skulle gärna anmäla mig till Länskonst men jag vet inte om jag hinner måla något som jag kan söka med. De tavlor man söker med får inte ha visats i länet tidigare. Samtidigt så vill jag gärna... vi får se... Ska du?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...