14 maj 2009

Lugn igen

Del av pågående arbete
Det har varit svårt att hitta tid för måleriet på sistone. Jag har haft mycket att göra både på jobbet och här hemma, och det började kännas smått kaosartat i min hjärna. Tills idag. Min målardag. Äntligen en torsdag utan sjuka barn hemma eller andra inplanerade saker som måste göras. Igår kväll trodde jag inte att jag skulle få någon ro att måla, eftersom min stressnivå är så hög för tillfället, men det gick över förväntan. När barnen väl var skjutsade till skola och dagis satte jag på stereon med min favoritmusik, Frida Hyvönen, och plockade fram färgerna. Borta var tankarna på allt jag borde göra här hemma, och allt jag måste göra inför morgondagens lektioner. Nu sitter jag här med färgfläckar på fingrarna och en nästan färdig tavla, som jag tror kommer att bli riktigt bra, och känner mig lugn. Trots att tvätten och disken svämmar över och rättningshögarna fortfarande är lika höga som förut. Det ordnar sig. Nu mår jag bra.

2 kommentarer:

teolinda sa...

Vad härligt det låter...

Elin sa...

Ja, det kan verkligen rekommenderas att skruva upp volymen på stereon och bara måla...om man nu gillar det!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...