5 mars 2009

Illustration och länktips

Pågående arbete och favorittuschpenna på ljusbordet
Idag har jag äntligen tagit mig i kragen och fortsatt med barnboksprojektet som jag skrivit om tidgare här och här. Det har legat på is ett bra tag eftersom jag har haft så mycket annat som har varit mer akut, men nu kändes det som det var på tiden att ta tag i det igen. Projektet har legat och gnagt i bakhuvudet hela vintern och men jag har inte kommit till skott.
Det som behövdes var en liten knuff i rätt riktning, och den hittade jag när jag snubblade över en blogg som jag inte sett förut. Matilda Salmén heter en tjej som är barnboksillustratör och har en väldigt inspirerande och informativ blogg där hon bland annat skriver om hur hon går till väga när hon gör illustrationer till en barnbok. Kul!

4 kommentarer:

Anonym sa...

nämen ååh! tack, vad gullig du är! :-D

kul att du håller på med en barnbok! lycka till med den!

Elin sa...

Jag tycker att det är så kul när jag hittar en ny svensk sida som är kul att läsa. Det finns inte så väldigt många - i alla fall inte som jag har hittat.

Barnboksprojektet går framåt sakta men säkert. Jag har inte så mycket tid till det. Det är ju så mycket jag vill göra!

Anonym sa...

är det värkligen haha johan olsson?

eller nån inte vet jag hmhm!

Anonym sa...

jag gillar den tavla ha! med johan olsson på.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...