25 februari 2009

Vilande katt

"Vila", 2008, akryl på duk, 19x19 cm
Idag har jag hämtat hem tavlorna från Handelsbankens fönster. De har hängt där sedan december och nu var det dags för någon annan att skylta. Jag hänger gärna tavlor där igen någon gång, för det visade sig vara ett ganska bra sätt att marknadsföra sig själv. Jag har fått många positiva kommentarer och mail från människor som tycker om mina tavlor. Det känns fantastiskt roligt. Den vilande katten här ovanför var en av tavlorna som jag fick hem idag. Den målade jag i december men jag hann aldrig lägga ut den på bloggen då. Det är en ganska liten tavla. Måtten står alltid under bilden men det kan ändå vara svårt att se eftersom alla bilder är lika stora här på bloggen. För att ge en uppfattning om storleken visar jag här nedanför en bild på tavlan när den hänger i mitt kök. Där kan man också se hur jag brukar rama in mina målningar, med en enkel vit träram.

Katttavlan på väggen i köket

SÅLD!

5 kommentarer:

Sara sa...

Riktigt fin! Härligt ljus, och det rödprickiga tyget gillar jag skarpt! Vet inte om det finns något sånt i Sverige... Ska kolla runt lite. Jag har inte så stor budget, och det tenderar att bli dyrt. De ställen jag hittat som trycker på tyg verkar kräva att man trycker så stora mängder, och jag skulle ju vilja börja i liten skala. Men vilja saknas inte :). Tack för ord hos mig :).

Helena sa...

Jättefin! Blir så sugen på att köpa denna, men jag vet ju att du har "säljstopp". Kul att se att du är igång igen!
Vi hörs!

Elin sa...

Det är något visst med katter ändå - och prickar. Funderar på att göra fler liknande, som en serie.

Anonym sa...

kan jag få
ha den på
mitt rum
eller?????

Ingalill sa...

Ja, det är verkligen nåt visst med katter och den här katten ser verkligen ut att trivas. Jag blir så glad av färgerna på tavlan och den gör sig så bra i din djupa inramning, mot den vita färgen.

Jag fortsätter min runda i din blogg...

:) Ingalill

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...