23 februari 2009

Sportlovstid

"Syns jag nu?, 2009, akryl på duk, 50x50 cm
Äntligen tid att måla igen. Peter tog med flickorna till farmor idag så jag fick lite tid för mig själv. Det är så skönt med sportlov (och friska barn)! Jag har spelat hög musik på min lilla bärbara cd-spelare och dansat omkring med penslar i handen och färg på kläderna. Mellan varven har jag målat några drag på duken och så här blev resultatet. En liten pojke i en alltför stor fåtölj. Påminner lite om den här, eller hur?
Pojken har jag tagit från en bild i morgontidningen. Där var han mindre, mycket mer ledsen och satt i sin pappas knä. Jag har i stället placerat honom i en fåtölj där han sitter och gömmer sig. Om man gör sig riktigt liten och till och med håller för ögonen; syns man då?
SÅLD!

4 kommentarer:

Sara sa...

Härligt med musik och penslar och tid att måla! Vad mycket fint du skapat... Pojken får mig att le.

Elin sa...

Min man tyckte att han såg alldeles för ledsen ut men jag blir glad av den. Titeln gör den lite mindre sorglig också...

Ströbaek sa...

Håller med din man... Jag blev ledsen.

Men tycker tavlan är fin.

Keep up the good work.

Elin sa...

Nej, men menar du att min man kan ha rätt ibland?! ;-)
Skämt åsido - det är så olika vad man ser i en bild. Tack för kommentaren.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...