22 januari 2009

Allt är möjligt

Greta i skapartagen
När man är liten ligger världen öppen. Allt är möjligt. Min äldsta dotter har haft många drömmar om vad hon ska bli när hon blir stor. Det har varit prinsessa, balettdansös, konstnär, frisör och en massa annat. Det är så självklart för henne att man kan bli vad man vill. Jag önskar att det var lika självklart för mig. Någonstans på vägen från barndom till vuxenliv så tappade jag mina drömmar och blev praktisk istället. Satsade på en praktisk utbildning som gav jobb. Visserligen trivs jag med det jobbet men jag vill mer!
Idag blev jag påmind om hur lätt det är att begränsa sig. Jag gör det hela tiden och tyvärr är jag inte ensam. Inte kan väl jag... Jag som är så dålig... Tänk om vi alla kunde vara som min mellandotter på bilden här ovan. Hon målar med stor koncentration, fullt och fast övertygad om att det hon gör blir bra. Eller som hon själv säger: Jag är bäst!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Elin!
Vilken härlig bild på Greta du har lagt in. Hon ärver nog din talang...
Hoppas du har någon tavla till salu när sommaren närmar sig. Tänkte ge syster i present när hon fyller år i slutet av juni.
/Ingela

Elin sa...

Det är alltid en fördel när barnen delar sin mammas intresse - även om det är svårt att få något eget gjort när Greta kladdar på. Det går bättre med Mira som är större. Jag ser fram emot att måla mer tillsammans med dem i framtiden men då behöver jag en större ateljé!

(Jag har förresten sett att dina barn också delar ditt intresse för matlagning.)

Jag jobbar för fullt med målningar så i juni borde jag ha en hel del att välja mellan.

Anonym sa...

vad står det åvanför greta M.Folkesson

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...