22 december 2008

Snart jul

Det börjar närma sig julafton och jag är långt ifrån färdig med julklappar, matlagning och städning. Ingen större stress dock. Jag hinner. De senaste veckorna har varit hektiska med betygssättning, sjuka barn och lite sömn. Det har inte blivit någon tid över för att måla. Men nu... Visserligen brukar det vara en hel del annat som ska hinnas med under jullovet, men jag längtar efter att få stänga in mig i målarrummet. Och dessutom måste jag! Jag har en utställning bokad i juni och jag anar redan nu att det kommer att bli tunt med måleriet under vårterminen. Sonia ska skolas in på dagis och Peter ska börja jobba igen. Jag har tänkt måla en dag i veckan, men bara om det fungerar med barnen på dagis. Måleriet ska vara roligt - för barnen också! "Miniutställningen" i Handelsbankens fönster, som jag skrev om i förra inlägget, har gått bra. Jag har fått en hel del positiv respons och har sålt en av tavlorna: "Så liten". I veckan sålde jag ännu en här hemifrån så nu finns det knappt några tavlor kvar. Ännu ett skäl att måla mer alltså. Men först julafton!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...