21 september 2008

Vernissage idag!

Dagens konstnär: Mira
Idag är det vernissage här hemma i målarrummet. Tavlorna är uppställda, prislistan fixad och det ska bjudas på bubbel och snittar. Det är dock inte jag som ställer ut, utan min äldsta dotter Mira. Hon har födelsedagskalas för släkten idag och då passar vi på att ha en liten utställning av hennes alster. Vi har pratat länge om detta. Från början var det meningen att vi skulle ha en gemensam utställning, men det var före min bloggartid. Nu visar jag ju allt här så släkten har redan sett det jag gjort. Mira har också tjatat om en egen blogg men det får nog vänta ett tag till. Tills dess får ett kalasvernissage duga. Jag återkommer med mingelbilder och rapport om hur det gick.

2 kommentarer:

konst-iga_tankar@hotmail.com sa...

Hon ser ut som ett konstverk hela hon, din dotter alltså.
Hon är väldigt lik min sambos dotter måste jag säga. Hoppas utställningen och kalaset gick bra!
Hälsningar till dig och dottern
/N

Elin sa...

Mitt lilla konstverk gjorde succé måste man väl säga. Hon sålde nästan slut på alla sina tavlor. Jag lyckades kapa åt mig den jag ville ha i alla fall.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...