9 juli 2008

Den tredje och sista

"Ömhet III", 2008, akryl på duk, 50x50 cm


Här kommer den tredje och sista tavlan i ömhet-serien. Jag är riktigt nöjd med dem nu, trots att jag slet mitt hår över dem från början. Det var särskilt "Ömhet II" som gav mig en ordentlig huvudvärk. Efter att ha målat på den en hel dag utan att bli nöjd bestämde jag mig på kvällen att måla över den nästa dag och strunta i att göra färdigt de resterande två. Det kändes skönt att ha fattat ett beslut, och jag gick och lade mig och sov gott utan grubblerier. När jag sedan vaknade på morgonen såg jag att målningen inte var så dum ändå. Ju mer jag tittade på den desto bättre tyckte jag om den. De andra två gick sedan snabbt att färdigställa. Det var riktigt roligt att måla tre tavlor samtidigt. Jag tycker också att de gör sig väldigt bra tillsammans.

SÅLD!



Alla tre tavlorna i ömhet-serien

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Elin!
Dina tavlor är verkligen superfina. Tur att du inte målade över tavlorna i ömhetserien. Slutresultatet blev toppen! Det är med stor förtjusning varje gång jag går in på din blogg och ser att du har målat något nytt.
Hälsningar Ingela

Elin sa...

Hej Ingela!
Vad kul att du tittar in och kommenterar! Det är det som är det roliga med att lägga ut bilderna på bloggen - att man får respons. Jag har fått fler positiva kommentarer (muntliga) om ömhet-tavlorna och det trodde jag inte när jag slet med dem i arbetsrummet. Men det är kul!

Elin

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...