5 april 2008

Ett estetiskt dilemma

Vissa bilder tycker man mer om än andra, och vissa bilder tycker man inte om alls. En bra målardag kan jag slänga den bild jag inte gillar och måla en ny, men andra dagar finns det inte tid till det. Då frågar jag mig: Ska jag publicera även de dåliga bilderna här på bloggen? Det jag har kommit fram till är att det är bättre att lägga ut en dålig bild än att inte lägga ut något alls. Risken är annars att jag blir alltför kritisk och tycker att ingenting duger för publicering. Dessutom behöver bilder ibland tid för att mogna. Det som först var dåligt kan bli bra och tvärtom. Så efter detta försvarstal: Här kommer dagens tidningsbild!



För att inte låta så negativ så visar jag också två koppar som jag gjorde på en keramikkurs för några veckor sedan. Jag fick hem dem i onsdags och är så nöjd. Glasyren är så fin!

2 kommentarer:

Sara sa...

Vad fina dina akvareller är! Jag skulle också behöva öva på att släppa loss mer... Ska testa det nån dag. :)

Elin sa...

Tack! Det är kul med akvarell men också väldgit frustrerande. Det måste gå så fort. Med akryl och olja kan man ju gå tillbaka och göra om hur många gånger som helst - med akvarell är det bara att slänga och börja om.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...