1 april 2008

Att våga släppa kontrollen

Min sjuåriga dotter älskar att sitta i arbetsrummet och måla tillsammans med mig. Hon producerar snabbt och med mycket färg. Hennes hög med färdiga bilder växer sig stor innan jag ens har färdigställt min första. Ofta sneglar hon på mig och undrar varför inte hon kan måla lika bra som jag gör. Sanningen är den att det är jag som borde lära mig av henne. Jag petar för mycket med mina bilder. De är roliga att göra men resultatet blir inte särskilt spännande. Jag måste lära mig att släppa kontrollen ibland och måla mer direkt.

Här nedanför har jag lagt in två bilder från helgens målarstuga. Skillnaderna blir extra tydliga när motivet är detsamma. Gissa vem som har gjort vilken!





Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...